دسته‌بندی نشده

نرم افزار انسیس فلوئنت چیست ؟

قبل از معرفی نرم افزار انسیس فلوئنت نیاز است تا در مورد دینامیک سیالات محاسباتی اطلاعاتی کسب نماییم.

دینامیک سیالات محاسباتی (CFD):

دینامیک سیالات محاسباتی(CFD) یکی از بزرگترین زمینه هایی است که مکانیک قدیم را به علوم رایانه و توانمندی های نوین محاسباتی آن در نیمه دوم قرن بیستم و در سدة جدید میلادی وصل می کند. دینامیک سیالات محاسباتی علم پیش بینی جریان سیال، انتقال حرارت، انتقال جرم، واکنش های شیمیایی و پدیده های وابسته به آن به وسیلة حل معادلات ریاضی که قوانین فیزیکی را بیان می کنند، با استفاده از یک فرآیند عددی است. این معادلات شامل پایستاری جرم، مومنتوم، انرژی، ذرات و غیره است. در این روش با تبدیل معادلات دیفرانسیل پاره ای حاکم بر سیالات به معادلات جبری، امکان حل عددی این معادلات فراهم می شود. با تقسیم ناحیه موردنظر برای تحلیل به المان های کوچکتر و اعمال شرایط مرزی برای گره های مرزی با اعمال تقریب هایی، یک دستگاه معادلات خطی به دست می آید که با حل این دستگاه معادلات جبری، میدان سرعت، فشار و دما در ناحیه موردنظر بدست می آید. با استفاده از نتایج بدست آمده از حل معادلات می توان و برآیند نیروهای وارد بر سطوح، و ضریب انتقال حرارت و غیره را محاسبه نمود. اکنون روش دینامیک سیالات محاسباتی جای خود را در کنار روش های آزمایشگاهی و تحلیلی برای تحلیل مسائل سیالات باز کرده است و استفاده از این روش ها برای انجام تحلیل های مهندسی امری عادی شده است. درواقع تحلیل های دینامیک سیالات محاسباتی مکمل آزمایش ها و تجربیات بوده و مجموع تلاش ها و هزینه های موردنیاز در آزمایشگاه را کاهش می دهد. دینامیک سیالات محاسباتی به صورت گسترده در زمینه های مختلف صنعتی مرتبط با سیالات، انتقال حرارت و انتقال مواد به کمک سیال بکار گرفته می شود. از جمله این موارد می توان به صنعت کشتی سازی، صنعت خودروسازی، صنایع هوافضا و بسیاری موارد گسترده صنعتی دیگر اشاره کرد که دانش دینامیک سیالات محاسباتی به عنوان گره گشای مسائل صنعتی مرتبط تبدیل شده است. علی رغم اینکه قدمت دینامیک سیالات محاسباتی در دنیا چندان زیاد نیست، این شاخه از علم در ایران و در سال های اخیر، رشد بسیار خوبی داشته است.

نرم افزار انسیس فلوئنت:

نرم افزار انسیس فلوئنت(ANSYS Fluent): یکی از قوی ترین نرم افزارهای محاسباتی برای شبیه سازی جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه های پیچیده می باشد. برخی از قابلیت های این نرم افزار به صورت زیر می باشد: مدل سازی سیال های نیوتنی و غیر نیوتنی، جابجایی آزاد و اجباری، انتقال حرارت هدایتی و تشعشعی و جابجایی، چارچوب های چرخان و ساکن، مدل سازی جریان ها در هندسه های پیچیده دو بعدی و سه بعدی، مدلسازی جریان های پایا و گذرا، غير لزج، آرام و مغشوش، دو فازی و چند فازی، سطح آزاد با شکل های سطح پیچیده و مدل سازی جریان در محیط های متخلخل، مدل سازی مشعل های خانگی و صنعتی. از این نرم افزار در صنایع مختلف پتروشیمی، هوافضا، توربو ماشین های خودروسازی، الکترونیک (نیمه هادی ها و خنک سازی قطعات الکترونیک)، مبدل های حرارتی، تهویه مطبوع، مشعل سازی استفاده می شود. این نرم افزار قابلیت مدل سازی جریان های دو و سه بعدی را داراست. این نرم افزار بر پایه روش حجم محدود که یک روش بسیار قوی و مناسب در روش های دینامیک سیالات محاسباتی می باشد، بنا شده است. قابلیت های فراوانی نظیر مدل سازی جریانهای دائم و غير دائم، جریان لزج و غير لزج، احتراق، جریان مغشوش، حرکت ذرات جامد و قطرات مایع در یک فاز پیوسته و ده ها قابلیت دیگر Fluent را تبدیل به یک نرم افزار بسیار قوی و مشهور نموده است.

آزمایشات عملی و محاسبات تئوری، دو روش اصلی و مشخص برای پیش بینی میزان انتقال حرارت و چگونگی جریان سیال در کاربردهای مختلف صنعتی و تحقیقاتی می باشند. در اندازه گیری های تجربی به دلیل هزینه های زیاد ترجیح داده می شود که آزمایش ها بر روی مدلی با مقیاس کوچک تر از نسخه اصلی انجام پذیرد. حذف پیچیدگی ها و ساده سازی آزمایش ها، خطای دستگاه های اندازه گیری و بعضی موانع در راه اندازه گیری از جمله مشکلاتی هستند که روش های عملی با آنها روبه رو هستند و کارآیی این حالت ها را در بعضی موارد مورد سوال قرار می دهند. مهمترین امتیاز محاسبات تئوری در مقایسه با آزمایشهای تجربی، هزینه کم آن است. اگرچه در بسیاری موارد ترجیح داده می شود با استفاده از روش های محاسباتی، آنالیز جریان و انتقال حرارت صورت گیرد ولی تایید تحلیل های عددی نیاز به مقایسه با نتایج آزمایشگاهی و یا نتایج تایید شده دیگری دارد. در میان محققین، انجام پژوهش های تجربی ارزش بسیاری دارد و اگر بتوان آزمایش مطلوبی انجام داد، تحلیل های زیادی را بر محور آنها میتوان گسترش داد و اطلاعات فراوانی بدست آورد. در هر صورت با دسترسی به دستگاه های محاسبه گر و رایانه های قوی، امروزه در بسیاری از موارد آنالیز دینامیک سیالات و انتقال حرارت با روش های عددی انجام می پذیرد. هر چه پدیده مورد بررسی پیچیدگی بیشتری داشته باشد، روش های عددی اهمیت بیشتری پیدا می کنند. علاوه بر سرعت بیشتر محاسبات عددی، می توان با این روش ها اطلاعات کامل با جزئیات بیشتری از قبیل تغییرات سرعت، فشار، درجه حرارت و غیره را در سراسر حوزه مورد نظر به دست آورد. در مقابل، اغلب اوقات شبیه سازی آزمایشگاهی جهت بدست آوردن این گونه اطلاعات مشكل و مستلزم صرف زمان زیاد بوده و در بعضی شرایط غیر ممکن است. در اکثر مسایل مربوط به مکانیک سیالات، به دلیل پیچیدگی معادلات مربوطه، استفاده از حل تحلیلی امکان پذیر نمی باشد. فلوئنت یک نرم افزار کامپیوتری چند منظوره برای مدل سازی جریان سیال، انتقال حرارت و واکنش شیمیایی در هندسه نوشته شده است. با توجه به محیط مناسب نرم افزار جهت تعریف مساله و شرایط های پیچیده، تعریف شرایط مرزی گوناگون و حل مسایل پیچیده شامل تأثیر پدیده های مختلف به کمک این نرم افزار قابل حل می باشد. فلوئنت برای آنالیز و حل مسایل طراحی خاص، روش های شبیه سازی کامپیوتری متفاوتی را بکار می برد. برای راحتی کار، تعریف مساله، محاسبه و دیدن نتایج ، منوهای مختلفی در نظر گرفته شده است. وقتی نیاز باشد، Fluent می تواند مدل مورد نظر را از دیگر برنامه های نرم افزارهای تولید مدل که با آنها سازگاری دارد وارد کند. این نرم افزار امکان تغییر شبکه به صورت کامل و تحلیل جریان با شبکه های بی سازمان برای هندسه – های پیچیده را فراهم می سازد. نوع شبکه های قابل تولید و دریافت توسط این گروه نرم افزاری شامل شبکه هایی با المان های مثلثی و چهارضلعی (برای هندسه های دو بعدی ) و چهاروجهی، شش وجهی، هرمی یا گوهای (برای هندسه های سه بعدی) می باشد. همچنین Fluent به کاربر اجازه دست کاری شبکه (مثلا ریز کردن یا درشت کردن شبکه در مرز و مکان های لازم در هندسه) را می دهد. این بهینه سازی برای حل شبکه، قابلیتی در اختیار کاربر قرار می دهد که نتایج را در نواحی که دارای گرادیانهای بزرگ (مثل لایه مرزی و…) باشند، دقیق تر سازد.

در نرم افزار انسیس فلوئنت حل معادلات فیزیکی(پیوستگی، مومنتوم، انرژی و…) از روش حجم محدود استفاده می شود. در این روش از معادلات فیزیکی در شکل انتگرالی استفاده می گردد. در روش حجم محدود می توان میدان جریان و هندسه های پیچیده را به دلیل آنکه معادلات انتگرالی مستقیما در قلمروی فیزیکی به کار می روند استفاده نمود. در این روش می توان از شبکه با سازمان و بی سازمان استفاده نمود. در روش حجم محدود میدان جریان و هندسه به وسیله شبکه بندی انجام شده به تعداد محدودی حجم کنترل تقسیم بندی می شود؛ بنابراین شبکه بندی مدل موجب می گردد مرز حجم های کنترل مشخص شوند، در نتیجه محل برخورد صفحات در مرزهای حجم کنترل موجب ایجاد گره های مرزی می گردد و محاسبات در مرکز این حجم کنترل صورت می گیرد.

قابليت ها و توانایی های نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • شبيه سازي جريان هاي دوبعدي و سه بعدي.
  • استفاده از انواع شبکه ها با سلول هاي چندوجهي
  • شبيه سازي جريان هاي پايا وناپايا
  • شبيه سازي و تحليل جريان هاي تراكم پذير و تراكم ناپذير (مادون صوت، صوتي و مافوق صوت)
  • شبيه سازي و تحليل جريان هاي غيرلزج، آرام و مغشوش.
  • شبيه سازي جريان سيالات با مشخصات نيوتني و يا غير نيوتني.
  • شبيه سازي و تحليل جريان هاي تحليل انتقال حرارت ( جا به جايي، رسانايي و تشعشعي )
  • شبيه سازي تحليل واکنش هاي شيميايي واحتراق
  • شبيه سازي وتحليل جريان هاي چندفازي و فازهاي مجزا (قطرات، حباب ها، ذرات)
  • شبيه سازي فرايندهاي ذوب يا انجماد

نمونه زمينه هاي كلي پروژه های انسيس فلوئنت  انجام شده در موسسه انسیس سی اف دی طی دهه گذشته:

  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه جریان دوفازی
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه احتراق وکوره ها
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه کلکتور خورشیدی
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه مبدل های حرارتی
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه واکنش های شیمیایی
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه خشک کن بستر سیال
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه پیل سوختی و رآکتورها
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در جت
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه انتقال حرارت در نانو سیالات
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه سیستم های خنک کننده وتهویه
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه انتقال جرم در مخازن همزندار
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه سیال های نیوتنی و غیر نیوتنی
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه انتقال حرارت در میکروکانال ها
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه شبیه سازی موج و حرکت اجسام
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در محیط متخلخل
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه مبدل‌های حرارتی، فن‌ها، رادیاتورها
  • انجام پروژه انسيس فلوئنت در زمینه برج تقطیر وتبخیر کننده وخشک کن ها

روش های عددی مورد استفاده در CFD:

روش های عددی مورد استفاده در دینامیک سیالات محاسباتی عبارت است از:

۱- روش المان محدود؛

۲- روش حجم محدود؛

٣- روش تفاضل محدود؛

4-روش های طیفی.

در بین این روش ها، روش حجم محدود دارای کاربرد بیشتری می باشد و بیشتر نرم افزارهای تجاری، مانند نرم افزار انسیس فلوئنت در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی نیز بر مبنای این روش بسط و توسعه یافته اند.

مراحل برنامه CFD:

۱) مدلسازی هندسه مسئله

۲) تولید شبکه مناسب برای حل

۳) انتخاب معادلات مناسب جهت حل

۴) تعریف شرایط مرزی

۵) گسسته سازی معادلات حل

۶) اجرای برنامه کامپیوتری

7) نتایج آماری و نموداری.

نمونه پروژه های انسیس فلوئنت انجام شده در موسسه انسیس سی اف دی در رشته های مختلف:

انجام پروژه های مهندسی مکانیک با نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • انجام پروژه شبیه سازی جریان سیال غیرنیوتنی در مجرای حلقوی بین دو لوله غیرهم محور و تأثیر دوران لوله داخلی
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی انتقال حرارت در لوله دیمپل دار
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی ناپایداری کلوین-هلمهولتز در جریان دوفازی لایه ای
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی توربین بادی محور عمودی داریوس سه پره با ایرفویل ناکا 0015
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی دودکش خورشیدی
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی انتقال حرارت جریان آشفته در لوله مجهز به نوار تابیده
  • شبیه سازی مبدل حرارتی پوسته و لوله برای مدل سازی با نانوسیال
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی جریان آشفته آب در لوله با خم 180 درجه و با پروفیل سرعت در ورودی لوله
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی باتری لیتیوم-یونی به همراه مواد تغییر فاز دهنده(pcm) و بدون استفاده از مواد تغییرفاز دهنده با استفاده از مدل NTGK
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی آنالیز مودال ورق مستطیلی ساندویچی از جنس مواد مدرج تابعی(FGM)
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی انتقال حرارت در دیوار کامپوزیت آجری
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • شبیه سازی و طراحی تجهیزات مکانیکی نیروگاه های فسیلی، اتمی، خورشیدی،بادی و آبی.
  • شبیه سازی تهویه مطبوع و تبرید، ایرواشر.
  • انجام مدلسازی و شبیه سازی باتری لیتیومی با استفاده از مدل NTGK
  • انجام پروژه شبیه سازی ماژول باتری لیتیومی با استفاده از مدل MSMD و روش ECM
  • انجام پروژه شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی در هیت سینک عمودی
  • انجام پروژه شبیه سازی هیدروفویل توربین جزرومدی محور افقی در زوایای حمله مختلف(AOA)
  • انجام پروژه شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی طبیعی هوا در محفظه بسته مربعی دوبعدی با دیواره های گرم و سرد
  • انجام پروژه شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی و تابشی در یک محفظه سه بعدی با مدل تابشی S2S
  • انجام پروژه شبیه سازی جریان سیال آب عبوری از فن پروانه ای
  • انجام پروژه شبیه سازی جریان خون در حلقه ویلیس
  • شبیه سازی مبدل های حرارتی، الکترونیک (نیمه هادی ها و همچنین خنک سازی قطعات الکترونیک)
  • انجام پروژه شبیه سازی شعله دیفیوژن مغشوش با مدل فلیملت منیفولد(FGM) برپایه رژیم پیش آمیخته جزئی در محفظه احتراق
  • انجام پروژه شبیه سازی انتقال حرارت تابشی بین دو صفحه موازی با روش راستاهای مجزا (DO)
  • انجام پروژه شبیه سازی اختلاط آرام در همزن یا میکسر ایستای تیغه ای(inline mixer)
  • شبیه سازی و طراحی سیستم تهویه مطبوع مناسب برای پارکینگ های بزرگ زیر زمینی به منظور حفظ سلامت محیط پارکینگ
  • انجام پروژه شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی کویل پوسته
  • انجام پروژه شبیه سازی انتشار گازهای آلاینده خروجی از اگزوز خودرو در پارکینگ دارای تهویه
  • انجام پروژه شبیه سازی جریان ناپایا و آشفته هوا حول مربع
  • شبیه سازی امکان سنجی فنی و اقتصادی تصفیه فاضلاب صنعتی برای تولید انرژی الکتریکی , حرارتی
  • مدل سازی و تحلیل موتور احتراق داخلی و بررسی پارامتری اثرات بر روی توان خروجی
  • شبیه سازی وتحلیل اگزرژی و انرژی سیستم تولید همزمان مجهز با میکروتوربین گازی
  • شبیه سازی عددی بهینه سازی اقتصادی انرژی و اگزرژی در چرخۀ توربین گاز با گرمایش مجدد سیکل رانکین بخار
  • شبیه سازی جابجایی آزاد نانوسیال و تاثیر نانو سیال بربهبود عملکرد و افزایش انتقال حرارت کانال سینوسی
  • شبیه سازی رفتار جریان در سیکلونهای صنعتی و مشاهده رفتار جریان و نحوه جدایش ذرات معلق
  • در زمینه شبیه سازی عددی عملکرد فینها و سطوح افزایشی انتقال حرارت تحت کاربردهای مختلف مهندسی
  • شبیه سازی عددی خنک کننده های الکتریکی یا هیت سینک (Heat Sink)
  • شبیه سازی احتراق شعله پیش آمیخته جزئی سندیا دی(Sandia D Flame) متان-هوا
  • شبیه سازی احتراق غیرپیش آمیخته زغال-هوا با مشعل چرخشی و انتشار آلاینده اکسیدهای نیتروژن(NOx) در کوره زغالسنگ
  • شبیه سازی پک باتری سه سلولی با استفاده از مدل MSMD و روش NTGK
  • شبیه سازی احتراق گاز طبیعی متان-هوا با مدل احتراق اتلاف ادی(Eddy Dissipation)
  • شبیه سازی عدی انواع توربین باد (عمودی و افقی) و بررسی شرایط جریان هوا در عبور از پره توربین
  • شبیه سازی عددی محفظه احتراق (Combustion Chamber) و فرآیند احتراق در شرایط مختلف
  • شبیه سازی عددی جریان دوفازی به صورت اویلری لاگرانژی و ذرات معلق درون فاز مایع
  • شبیه سازی جریان هوای مغشوش حول جسم مانع(V-gutter bluff bodies)
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • شبیه سازی جریان هوا حول استوانه های دایره ای پشت سرهم نوسانی با روش دینامیک مش
  • شبیه سازی بارش گردابه ای اطراف سیلندر دایره ای در جریان آرام و ناپایا
  • شبیه سازی سه بعدی جریان مغشوش ناپایا حول استوانه
  • شبیه سازی سایش(Erosion) در اتصال T لوله شامل جریان پروپان و تزریق قطرات آب با مدل فاز گسسته(DPM)
  • شبیه سازی سایش در زانویی(Erosion) با مدل فاز گسسته(DPM)
  • شبیه سازی احتراق غیر پیش آمیخته متان-هوا (non-premixed) همراه مدل تشعشعی P1
  • شبیه سازی اجکتور بخار در یک سیستم آب ‌شیرین ‌کن(نمک زدایی) تقطیر چند مرحله‌ای‌ با تراکم‌ حرارتی‌ بخار(MED-TVC)
  • شبیه سازی احتراق مخلوط پیش آمیخته پروپان-هوا(premixed flame) در محفظه احتراق با پرش شعله و جسم ضخیم مثلثی
  • شبیه سازی احتراق پودر زغال-هوا با مدل احتراق اتلاف ادی(Eddy Dissipation)
  • شبیه سازی فرآیند جوشش جریانی مادون سرد براساس مدل جوشش RPI در لوله عمودی
  • شبیه سازی جریان دوفازی جوشش جریانی مادون سرد سیال آب در لوله عمودی
  • شبیه سازی احتراق شعله پیش آمیخته(premixed flame) متان-هوا در محفظه احتراق زیمونت
  • شبیه سازی احتراق شعله غیرپیش آمیخته در محفظه احتراق برل(Berl Combustor)
  • شبیه سازی جریان ناپایا سیال آب عبوری از روی استوانه
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی صفحه ای
  • شبیه سازی انتقال حرارت تابشی با روش راستاهای مجزا (DO) در محیط دارای پراکندگی
  • شبیه سازی انتقال حرارت نانوسیال در مبدل حرارتی دو لوله ای
  • شبیه سازی جریان پایا در راهگاه ورودی، سوپاپ و سیلندر موتور احتراق داخلی
  • شبیه سازی لوله شوک(shock tube)
  • شبیه سازی جت هم محور آشفته پروپان-هوا
  • شبیه سازی جدایش جریان مغشوش در دیفیوزر(diffuser) نامتقارن
  • شبیه سازی جریان آشفته هوا در کانال موجدار پریودیک
  • شبیه سازی جریان آرام کاملاً توسعه یافته سیال جیوه در لوله همراه شار گرمایی دیواره
  • شبیه سازی جریان آب بین دو استوانه هم مرکز چرخان(جریان تیلور-کوئت)
  • شبیه سازی جریان آشفته سیال در دیفیوزر نامتقارن دوبعدی
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی طبیعی جریان سیال بین دو استوانه غیر هم مرکز
  • شبیه سازی جریان سیال درون فضای حلقوی شکل بین دو استوانه هم مرکز متحرک(چرخان) و ساکن
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی با جریان غیرهمسو(Counterflow Heat Exchanger)
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • شبیه سازی انتقال حرارت در لوله U شکل
  • شبیه سازی فرآیند جوشش مایع در لوله S شکل
  • شبیه سازی جریان زیرصوت(subsonic) در مجرای هوای ورودی(Air intakes) دیفیوزر داکت -S شکل
  • شبیه سازی جریان آب درون یک لوله مدور مجهز به نوار مارپیچ و تابیده(twisted tape)
  • شبیه سازی انتقال حرارت اجباری آب در کانال مستطیلی با برآمدگی ها و دیمپل های مختلف
  • شبیه سازی جریان مغشوش در یک کانال با نمای پله وارون یا پس رو(backward facing step)
  • شبیه سازی جریان گاز داخل سیکلون
  • شبیه سازی جریان آرام و آشفته هوا داخل لوله یا خم S شکل
  • شبیه سازی جریان هوا بر روی مانع و برآمدگی کف کانال
  • شبیه سازی جریان آب در یک محفظه بسته مربعی درپوش دار متحرک(Lid driven cavity)
  • شبیه سازی جریان دوفازی در رادیاتور(radiator)
  • شبیه سازی جریان آب در لوله کاروگیت یا موجدار(corrugated pipe)
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مینی کانال حرارتی دولایه
  • شبیه سازی انتقال حرارت در رادیاتور(radiator)
  • شبیه سازی پدیده کاویتاسیون در پمپ در فشارهای متفاوت
  • شبیه سازی پدیده کاویتاسیون جریان آب حول هیدروفویل
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال در مینی کانال زیگزاگی(zigzag channel)
  • شبیه سازی رسوب دهی شیمیایی بخار گالیوم-آرسنید(GaAs) در راکتور یا واکنشگاه CVD
  • شبیه سازی احتراق شعله غیرپیش آمیخته متان-هوا
  • شبیه سازی احتراق متان-هوا با مدل انتقال گونه ها(species transport)
  • شبیه سازی محفظه احتراق گازسوز متان-هوا
  • شبیه سازی خنک کاری فیلمی(film cooling) پره توربین گاز
  • شبیه سازی انتقال حرارت در کولر ترموالکتریک(TEC) به منظور خنک کاری پکیج آی سی بر روی برد PCB
  • شبیه سازی جریان دوفازی در مخزن آب
  • شبیه سازی تبخیر-چگالش آب-بخار آب در لوله حرارتی یا لوله گرمایی(Heat pipe) با مدل جریان چندفازی VOF
  • شبیه سازی توربین بادی محور عمودی داریوس سه تیغه ای با استفاده از مش لغزان
  • شبیه سازی جریان دوفازی گاز-مایع در راکتور ستون حبابی(Bubble column)
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی درون لوله با گرمایش موضعی روی دیواره لوله
  • شبیه سازی جریان چندفازی در لوله حرارتی یا لوله گرمایی(Heat pipe)
  • شبیه سازی مبدل حرارتی دو لوله ای
  • شبیه سازی جریان دوفازی گاز-مایع در راکتور هواراند یا ایرلیفت(Airlift Reactor)
  • شبیه سازی جریان آب در شیر قطع کن یا استپ ولو(stop valve)
  • شبیه سازی خشک کن پاششی
  • شبیه سازی سه بعدی پمپ گریز از مرکز
  • شبیه سازی پمپ گریز از مرکز با مش لغزان(sliding mesh)
  • شبیه سازی و تحلیل حرارتی هیت سینک فین دار
  • شبیه سازی مبدل حرارتی جریان متقاطع
  • شبیه سازی مبدل حرارتی پوسته-لوله بافل دار
  • شبیه سازی جریان آب در شیر کشویی یا دروازه ای(Gate valve)
  • شبیه سازی جریان هوای عبوری از فن پروانه ای در محفظه مستطیلی
  • شبیه سازی کاویتاسیون(کاواکزایی) جریان دوفازی در اریفیس
  • شبیه سازی انتقال حرارت و اختلاط گرمایی دو جریان آب با دماهای متفاوت درون زانویی یا لوله خمیده 90 درجه
  • شبیه سازی انتقال حرارت هدایتی، جابجایی و تشعشعی در چاه حرارتی یا هیت سینک(Heat sink)
  • شبیه سازی خنک کاری قطعات الکترونیکی چاه حرارتی(هیت سینک) با جریان اجباری هوا به کمک دمنده یا فن
  • شبیه سازی کوره احتراق گازسوز متان-هوا با مدل انتقال گونه ها (species transport) و بررسی تولید آلاینده ها و NOx
  • شبیه سازی احتراق شعله غیر پیش آمیخته یا پیش مخلوط(non-premixed combustion) متان-هوا
  • شبیه سازی جریان چرخشی آب در داخل حفره یا محفظه استوانه ای بسته با درب چرخان یا متحرک(lid-driven cavity)
  • پروژه شبیه سازی جریان آرام و آشفته هوا داخل لوله یا خم S شکل در نرم افزار انسیس فلوئنت(Ansys Fluent)
  • شبیه سازی مبدل حرارتی لوله پره دار(فین)
  • شبیه سازی انتقال حرارت در توربولاتور(turbulator) داخل لوله
  • شبیه سازی مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • شبیه سازی جریان سیال و انتقال حرارت بر روی دسته لوله ها با آرایش مثلثی
  • شبیه سازی جریان حول بدنه خودرو فورد
  • شبیه سازی جریان آب در لوله ونتوری(venturi tube)
  • شبیه سازی جریان جت آزاد آرام و آشفته
  • شبیه سازی جریان پایا جت برخوردی به استوانه داغ در رژیم جریان آشفته
  • شبیه سازی جریان جت آزاد لزج و غیرلزج
  • شبیه سازی انتقال حرارت و جریان داخل منیفولد(manifold) یا چندراهه خروجی موتور احتراق داخلی
  • شبیه سازی آنالیز حرارتی جریان پایا هوای عبوری از هیت سینک یا چاه گرمایی آلومینیومی(heat sink)
  • شبیه سازی جریان هوا حول پره های فن جریان محوری
  • شبیه سازی جریان پایا جت برخوردی به صفحه تخت داغ در رژیم جریان آشفته
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی(همرفت) مارانگونی-بنارد(Marangoni-Benard)
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی(همرفت) رایلی- بنارد
  • شبیه سازی انتقال حرارت بر روی دسته لوله در یک مبدل حرارتی
  • شبیه سازی کاویتاسیون هیدرودینامیکی در ونتوری
  • شبیه سازی مبدل حرارتی یا مبادله کن گرمایی دولوله ای کویلی هلیکال
  • شبیه سازی کویل تیوب کندانسور با مبرد R134
  • شبیه سازی جریان دوفازی گاز-ذرات جامد در راکتور بستر سیال با روش اویلری-اویلری
  • شبیه سازی جریان دوفازی گاز-ذرات جامد در بستر جوشان مخروطی با روش اویلری-اویلری
  • شبیه سازی ژنراتور یا مبدل ترموالکتریک(TEG)
  • شبیه سازی میدان جریان مارپیچ صفحات توزیع کننده گاز پیل سوختی
  • شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی آزاد در محفظه ذوزنقه ای و بین دو صفحه غیرموازی
  • شبیه سازی جداکننده سیکلونی
  • شبیه سازی اجکتور
  • شبیه سازی انتقال حرارت هدایتی در یک محفظه مستطیلی
  • شبیه سازی جریان سیال نیوتنی بین دو استوانه هم مرکز دوار افقی
  • شبیه سازی کلکتور خورشیدی صفحه تخت
  • شبیه سازی جریان نانوسیال آب-آلومینا (Al2O3) در کانال موجدار
  • شبیه سازی جریان دوفازی در لوله شیبدار
  • شبیه سازی تاثیر میدان مغناطیسی(MHD) بر انتقال حرارت جریان نانوسیال آب-آلومینا (Al2O3) در یک محفظه مستطیلی
  • شبیه سازی جریان دوفازی آب –هوا در کانال افقی
  • شبیه سازی احتراق هیدروژن –هوا
  • شبیه سازی جریان دو فازی در محیط متخلخل
  • شبیه سازی جریان دوفازی(مایع-گاز) در یک محفظه مستطیلی
  • شبیه سازی تاثیر مواد تغییر فاز دهنده (PCM) در هیت سینک و چاه حرارتی فین دار
  • شبیه سازی انتقال حرارت ترکیبی جابجایی و تابش در محفظه بسته مربعی
  • شبیه سازی اختلاط سیال در میکسر استاتیک یا همزن ایستایی
  • شبیه سازی جریان درون یک لوله مدور مجهز به نوار مارپیچ و تابیده
  • شبیه سازی انتقال حرارت همرفت اجباری نانوسیال آب-آلومینا (Al2O3) در جریان آرام در لوله
  • شبیه سازی جریان دوفازی آب-روغن در میکروکانال با روش حجم سیال(VOF)
  • شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی پوسته و لوله

انجام پروژه مهندسی هوافضا با نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • انجام پروژه شبیه سازی جریان مغشوش تراکم پذیر(گذر صوتی) در اطراف ایرفویل یا بالواره با زاویه حمله 4 درجه
  • انجام پروژه شبیه سازی جریان آشفته تراکم پذیر در اطراف ایرفویل یا بالواره با زاویه حمله 8 درجه
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی جریان هوا حول ایرفویل کلارک وای(Clark-Y Airfoil) با زاویه حمله
  • انجام پروژه شبکه بندی ایرفول ناکا 4412 در نرم افزار گمبیت(GAMBIT) و شبیه سازی جریان هوا حول ایرفویل با زاویه حمله و محاسبه ضرایب آیرودینامیکی
  • انجام پروژه مدلسازی و شبیه سازی جریان هوا اطراف ایرفول ناکا 2412 و محاسبه ضرایب آیرودینامیکی
  • شبیه سازی عددی و طراحی تجهیزات دفاعی مانند تانک، راکت، اژدر و پل های متحرک.
  • انجام پروژه فلوئنت شبیه سازی اجزای بدنه هواپیما.
  • شبیه سازی خنک کاری داخلی جابجایی پره توربین گاز
  • شبیه سازی جریان دوفازی جت بخار پرسرعت از نازل داخل لوله
  • شبیه سازی جریان مغشوش تراکم پذیر(گذر صوتی) در اطراف ایرفویل یا بالواره 2822 RAE
  • شبیه سازی آیروآکوستیک در جریان مغشوش حول استوانه
  • شبیه سازی و بررسی آیرودینامیکی جریان تراکم پذیر فراصوت حول جسم گوه ای(wedge) در حضور موج ضربه ای مایل
  • شبیه سازی سه بعدی آیرودینامیکی یک بال(wing) در جریان گذر صوتی تراکم پذیر
  • شبیه سازی جریان حول ایرفویل ناکا 4415 در زوایای حمله مختلف
  • شبیه سازی توربین بادی محور عمودی داریوس سه پره با ایرفویل ناکا 0018 با روش دینامیک مش (6DOF)
  • شبیه سازی جریان مافوق صوت حول ایرفول ناکا 0012
  • شبیه سازی توربین بادی محور عمودی ساونیوس هلیکال
  • شبیه سازی توربین بادی عمودی
  • شبیه سازی توربین بادی ساونیوس
  • شبیه سازی جریان هوا در نازل راکت
  • شبیه سازی نازل مافوق صوت همگرا-واگرا در موتور سوخت جامد
  • شبیه سازی نازل راکت همگرا-واگرا (rocket nozzle)
  • شبیه سازی جریان هوا حول ایرفویل ناکا (NACA) 2415 در زوایای حمله مختلف
  • شبیه سازی نازل همگرا-واگرا سه بعدی
  • شبیه سازی جریان حول ایرفویل سه بعدی ناکا (NACA) 4412 با شبکه H
  • شبیه سازی جریان هوا بر روی خودرو
  • شبیه سازی جریان عبوری از فن محوری پروانه ای
  • شبیه سازی جریان تراکم پذیر حول ایرفویل
  • شبیه سازی جریان گذرنده از رتور و استاتور فن محوری در موتور توربوفن
  • شبیه سازی جریان هوای عبوری از اسپویلر(spoiler) خودرو
  • شبیه سازی جریان حول بدنه خودرو
  • شبیه سازی تحلیل جریان آیرودینامیک حول بالواره یا ایرفویل مرکب سه المانی در زاویه حمله 4 درجه
  • شبیه سازی جریان هوا بر روی خودرو هوندا
  • شبیه سازی نازل موتور راکت(rocket nozzle)
  • شبیه سازی جریان هوای اطراف جسم احمد(Ahmed Body)
  • شبیه سازی جریان هوا حول کره در رینولدز ثابت
  • شبیه سازی توربین بادی محور عمودی ساونیوس(Savonius) مارپیچ
  • شبیه سازی جریان حول ایرفویل ناکا (NACA) 4412 با شبکه C در زوایای حمله مختلف
  • شبیه سازی جریان های تراکم پذیر و تراکم ناپذیر حول ایرفویل ناکا 2412 با زاویه حمله 5 درجه با اعداد ماخ متفاوت
  • شبیه سازی جریان هوا اطراف ایرفول ناکا 2412
  • شبیه سازی جریان هوا اطراف ایرفول ناکا 0012 با زاویه حمله 6 درجه و محاسبه ضرایب آیرودینامیکی
  • شبیه سازی کمپرسور سانتریفیوژ
  • شبیه سازی نازل همگرا-واگرا در زوایای مختلف واگرایی و فشارهای ورودی متفاوت
  • شبیه سازی پروانه(ایمپلر) و پوسته حلزونی پمپ گریز از مرکز (سانتریفیوژ)
  • شبیه سازی پره های روتور توربین جریان شعاعی
  • شبیه سازی روتور 37 ناسا برای کمپرسور محوری گذر صوتی
  • شبیه سازی روتور 67 ناسا برای کمپرسور محوری گذر صوتی
  • شبیه سازی روتور توربین محوری
  • شبیه سازی پروانه و محفظه حلزونی(پوسته) پمپ گریز از مرکز
  • شبیه سازی پروانه پمپ گریز از مرکز
  • شبیه سازی پره های روتور کمپرسور گریز از مرکز
  • شبیه سازی و تحلیل حرارتی پروانه و پره های کمپرسور گریز از مرکز در توربوشارژر
  • شبیه سازی جریان حول استوانه
  • شبیه سازی محفظه حلزونی(پوسته) پمپ گریز از مرکز
  • شبیه سازی دیفیوزر اجکتور

 

انجام پروژه پزشکی با نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • شبیه سازی جریان خون در عروق و شریان کرونری

انجام پروژه مهندسی معماری و عمران با نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • شبیه سازی اثر جریان باد بر ساختمان های مرتفع و بلندمرتبه مجاور هم
  • شبیه سازی تهویه مطبوع اتاق با توزیع هوا براساس کنترل جت هوای ورودی از دریچه تعبیه شده در سقف
  • شبیه سازی جریان پیرامون آب شکن ها و موانع در کانال روباز مستطیلی
  • شبیه سازی شکست سد

انجام پروژه مهندسی شیمی با نرم افزار انسیس فلوئنت:

  • انجام پروژه فلوئنت شبیه سازی اختلاط در بیوراکتور استوانه ای و استفاده از روش قاب مرجع متحرک(MRF) و مدل فاز گسسته(DPM)
  • انجام شبیه سازی تولید هیدروژن از ریفرمینگ بخار متانول در راکتور بر روی کاتالیست Cu/ZnO/Al2O3 جهت استفاده در پیل سوختی PEMFC
  • شبیه سازی انتشار گازهای خروجی آلاینده از دودکش(chimney)
  • شبیه سازی جریان گاز نیتروژن در مبدل کاتالیزوری متخلخل(catalytic converter)
  • شبیه سازی جریان غیرنیوتنی محلول پلیمری پلی اکریل آمید در همزن یا میکسر استاتیکی(static mixer)
  • شبیه سازی جریان گاز نیتروژن در مبدل کاتالیستی متخلخل(catalytic converter)
  • شبیه سازی اتمایزر هوا وزشی(airblast atomizer) و اتمیزاسیون متانول
  • شبیه سازی باتری لیتیم یون(LiMn2O4)
  • شبیه سازی جریان دوفازی در مخزن(تانک) اختلاط همزن دار و بافل دار
  • شبیه سازی کوره احتراق گازسوز متان-هوا با مدل انتقال گونه ها (species transport) و بررسی تولید آلاینده ها و NOx

موسسه انسیس سی اف دی قابلیت شبیه‌ سازی و مدل کردن موارد زیر را  با نرم‌افزار انسيس فلوئنت  (Ansys Fluent) دارد:

  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه جریان بر روی سرریزهای پلکانی(Step overflow)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه آبشستگی در اطراف پایه پل ها (Scour)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی میکرواحتراق(micro-Combustion)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه‌سازی توربین بادی داریوس(Darius Wind Turbine)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه دیوارهای آبشکن(Water Jug)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی اجکتور (ejector)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی اندرکنش سازه و سیال
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی نانوسیال (nanofluid)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت تشعشعی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی کاویتاسیونCavitation
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در محیط متخلخل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی پدیده کاویتاسیون در سرریزها (Spillway)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی کنترل آلودگی هوا در اطراف ساختمان‌ها
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال غیرنیوتنی در یاتاقان های لغزشی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی آب شیرین کن خورشیدی(solar still)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی پدیده شکست سد (dam failure)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه مدل‌سازی سه بعدی جریان ناشی از شکست سد
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در محفظه بویلر بازیافت حرارت(waste heat boiler)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تشعشع در راکتور تصفیه آب(water treatment)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تزریق جت مایع
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عملکرد اجکتورها (Ejector) با سیالات نیوتنی و غیرنیوتنی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی سیکلون ها
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال حول یک سیلندر استوانه ای شکل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت و جریان نانوسیال‌ها درون لوله
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی بیوراکتور غشایی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی آزاد در محفظه همراه نانوسیال آلومینا
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت در میکروکانال مستطیل شکل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی پدیده ضربه قوچ در خط لوله
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی کلکتور فتوولتائیک-حرارتی(Thermal photovoltaic collector)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تاثیر باد بر روی ساختمانهای بلند
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت و جریان نانوسیال بین دو استوانه هم مرکز
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در برج خنک‌کننده(cooling tower)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان بین دو استوانه هم مرکز (کوئت-تیلور) (Couette-Taylor Flow )
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال در هیت سینک یا چاه گرمایی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی احتراق زیست توده
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در محفظه مثلثی شکل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در محفظه مکعبی شکل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی بهبود انتقال حرارت در مبدل پوسته و لوله با استفاده از نانوسیال آب-آلومینا
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال هیبریدی نقره/گرافن در یک لوله مدور با شار گرمایی ثابت
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی خنک کاری پردازنده با نانوسیال
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت و جریان نانوسیالات در مبدل حرارتی صفحه ای
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی بهبود انتقال حرارت جابجایی اجباری در لوله با استفاده از نانوسیال آب-آلومینا
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال هیبریدی مبتنی بر گرافن در رادیاتورها
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال تحت تاثیر میدان مغناطیسی(MHD) در لوله
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت نانوسیال در لوله گرمایی(heat pipe)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در مبدل حرارتی لوله مارپیچ
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در میکرومبدل گرمایی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در نازل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت نانوسیال در محیط متخلخل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال آب-آلومینا/اکسیدآهن تاثیر تحت میدان مغناطیسی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال آب-مس در محیط متخلخل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال‌ در میکروکانال متخلخل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت نانوسیال در یک کانال با دیوارهای سینوسی شکل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در یک لوله مارپیچی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول استوانه چرخان(Rotating cylinder)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول استوانه در اعداد رینولدز پایین
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال غیرنیوتنی حول استوانه
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان آرام حول استوانه‌ها
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول استوانه در حال نوسان
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول استوانه ها با آرایش پشت سرهم
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان مغشوش حول یک استوانه مربعی
  • انجام پروژه در زمینه شبیه سازی جریان حول استوانه با استفاده از روش شبکه بولتزمن
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی آکوستیکی جریان مغشوش حول استوانه
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول یک استوانه تحت تاثیر میدان مغناطیسی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان حول یک استوانه‌ و بهینه‌سازی آن
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال غیرنیوتنی حول استوانه‌های متحرک
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال حول استوانه تحت تاثیر ارتعاشات القایی ناشی از گردابه(
  • Vortex-Induced Vibration)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال حول استوانه متحرک
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربین بادی ترکیبی ساونیوس و داریوس
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربین فرانسیس(francis turbine)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی خنک‌کاری پره‌های توربین گازی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی دودکش خورشیدی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربین ترکیبی هلیکال-ساونیوس
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربین بادی محور قائم
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی ایرواکوستیک ایرفویل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربین بادی محور افقی با ایرفویل های متفاوت
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عملکرد ایرفویل در زوایای حمله مختلف
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی ایرفویل نامتقارن
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی بهینه‌سازی توربین بادی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی ایرفویل غیرمتقارن کلارک‌وای
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تاثیر آیرودینامیکی نصب دفلکتور
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی و بهینه سازی ایرفویل NACA 0015
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی خنک کاری لایه ای
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عملکرد آیرودینامیکی توربین بادی با محور افقی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عملکرد توربین آبی محور عمودی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تشکیل یخ روی ایرفویل
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی لوله گرمایی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در لوله گرمایی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در لوله گرمایی نوسانی(pulsating heat pipe)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در لوله مجهز به نوار مارپیچ
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی و بهینه سازی مبدل حرارتی پوسته – لوله
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در لوله تخت شده
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی مبدل حرارتی دارای کویل مارپیچ
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی مواد تغییر فاز دهنده در یک محفظه‌
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عملکرد کلکتور خورشیدی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تاثیر ماده تغییر فازدهنده (PCM) در مبدل حرارتی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان در لوله حرارتی نوسانی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی فرایند جوشش جریانی(boiling)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تأثیر نازل مخروطی مولد جریان چرخشی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی عددی تبخیر فیلم ریزان درون لوله(falling film)
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان نانوسیال در میکرولوله
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان و انتقال حرارت جابجایی نانوسیال در مبدل های حرارتی دو لوله ای
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جریان سیال نیوتنی و غیرنیوتنی بین لوله‌های هم‌مرکز دوار
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی توربولاتورهای پیچشی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی لوله های مارپیچ
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی لوله گرمایی ترموسیفون
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت جوشش مادون سرد
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی نانوسیال آلومینیوم اکسید/آب در کلکتور خورشیدی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی دو لوله‌ای دارای توربولاتور
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی تاثیر نوار پیچ خورده یا نوار تابیده بر عملکرد مبدل حرارتی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی جوشش استخری تحت تاثیر میدان مغناطیسی
  • انجام پروژه فلوئنت در زمینه شبیه سازی انتقال حرارت در میکروکانال